Thanksgiving den 27e November!

Thanksgiving är en stor holiday här och är lediga. Vet att det är något med pilgrimer man firar på något sätt haha men mycket mer än så har jag inte koll på min historia. Nu för tiden är definitionen att man träffar all släkt och vänner, äter massa mat, är tacksam och sedan dör i matkoma på soffan!
 
Min Thanksgiving var väldigt rolig och mysigt i alla fall. Från början skulle vi åka bort över hela dagen men slutade med att vi endast gick ut och åt här i Bethesda. Började dagen med att komma hem runt 9 på morgonen (sov hos hunden jag var vakt över) för att kolla på paraden och bara mysa framför brasan. Lite senare kom Kates föräldrar och vi åt lite snack.
 
Runt 1 åkte vi mot resturangen som var en jättemysig fransk resturang. Var jättegod mat och vi åt en tre rätters måltid. Dom hade en speciel meny för dagen. 
 
 
 
När lunchen var klar åkte vi alla hem. Jag bytte snabbt om, åkte till hunden som behövdes rastas och sedan direkt till Sophie där jag lite halvt om halvt hade bjudit in mig själv på middag. Ville nämligen ha en riktigt amerikans Thanksgiving middag. Och ojj vad gott det var!!! Hennes värdmamma kan verkligen laga mat!
 
 
Mat koman som uppstod efter denna dag var inte att leka med. SÅÅÅÅÅÅ otroligt mätt. Men ojojoj va gott allt var!!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hanna larsson

på resande fot ..

RSS 2.0